RMM چیست ؟

RMM چیست

RMM مخفف Advantages of Remote Monitoring and Management به معنای نظارت و مدیریت از راه دور است.

شرکت سامسونگ نیز در اواخر سال 96 یا 2017 میلادی، جدیدترین متد امنیتی خود را با نام RMM گوشی سامسونگ معرفی کرد.

این موضوع که تغییراتی اساسی در گوشی‌های همراه ایجاد کرده بود، روت کردن، نصب کاستوم ریکاوری، کرنل و… را در هنگام تغییر، با مشکلاتی مواجه کرد.

قفل RMM چیست؟

بهتر است بدانید که RMM مخفف کلمه “مانیتورینگ و مدیریت از راه دور” بوده و برای افرادی که در فناوری اطلاعات و ارائه خدمات مدیریت شده (MSP) متخصص هستند، بسیار مهم و ضروری است. در واقع، RMM باعث صرفه‌جویی در زمان و پول شده و تمامی خدمات فناوری اطلاعات را به راحتی حل می‌کند.

کنترل و نظارت از راه دور RMM، فرآیندی است که سیستم‌های فناوری اطلاعات مانند رایانه‌های رومیزی، دستگاه‌های شبکه، دستگاه‌های گوشی همراه و سرورها را به واسطه ارائه ‌دهنده خدمات مدیریت، کنترل می‌کند.

برای مثال، در مواقعی که گوشی شما را سرقت کنند و سارق با استفاده از روش‌های مختلف، قادر به ورود در حساب کاربری‌تان شود، توسط RMM از وی پسورد اکانت گوگل خواسته شده و به این ترتیب امنیت بسیار بالایی برای کاربران گوشی ایجاد می‌شود. بهتر است بدانید که این قفل روی بوت گوشی ست می‌شود و در شرایطی که وضعیت Prenormal یا LOCKED بوده، قفل فعال شده و کاربر اجازه ایجاد تغییرات را نخواهد داشت

RMM مخفف Advantages of Remote Monitoring and Management به معنای نظارت و مدیریت از راه دور است. اگر فرضا گوشی شما دزدیده شود و سارق هارد ریست یا رام رسمی فلش کند و بهرترتیبی بتواند وارد محیط کاربری گوشی هم شود، توسط این قفل از سارق پسورد اکانت گوگل میخواد.

این قفل روی بوت دستگاه های سامسونگی ست شده است و در زمانی که وضعیت آن LOCKED یا Prenormal باشد (از محیط دانلودمود قابل رویت است) یعنی قفل فعال شده و به کاربر اجازه تغییرات سیستمی نخواهد داد.

کارایی قفل RMM موبایل سامسونگ:

برای آشنایی با کارایی این قفل، مثالی را بررسی می‌کنیم تا به صورت کامل با قابلیت و مزیت آن آشنا شوید؛ تصور کنید گوشی سامسونگ شما توسط سارقی دزدیده شده است و سارق قصد استفاده از آن را دارد، بنابراین اقدام به پاک کردن اطلاعات می‌کند، RMM از او می‌خواهد تا به اینترنت متصل شود و تا زمانی که اتصال صورت نگیرد، به صفحه اصلی برنمی‌گردد، پس از وصل شدن به اینترنت، اطلاعات حساب گوگل خواسته می‌شود (اطلاعات اکانتتان در FRP گوشی ذخیره شده است). به این صورت فرد سارق نمی‌تواند کاستوم باینری را فلش کرده و از گوشی‌تان استفاده کند.

قفل امنیتی RMM در گوشی های سامسونگ :

قفل RMM در دانلودینگ گوشی اگر در وضعیت Prenormal باشد شما قادر به رایت فایل های کاستوم (رام کوک،فایل روت،twrp و …) نخواهید بود. برای رایت فایل کاستوم این قفل باید در وضعیت Checking باشد.

برای غیر فعال کردن این قفل راه های زیادی وجود دارد. یکی از راه ها استفاده از باکس می باشد. اما کسانی که باکس ندارند و یا باکس مدل مدنظرشان را ساپورت نمیکند می توانند از روشی های دستی استفاده کنند.

نشانه های فعال یا غیرفعال بودن قفل را از کجا میتوان مشاهده کرد ؟ 

وضعیت های زیر را در حالت دانلودینگ چک کنید

1- RMM STATE:PRENORMAL : 

در این حالت شما 7 روز یا 168 ساعت نمیتوانید هیچ اعمالی بر روی گوشی انجام دهید ( نه خاموش کردن – نه راه اندازی مجدد – نه نصب رام ) و بعد از این مدت قفل گوشی به وضعیت نرمال تغییر پیدا خواهد کرد

2- RMM STATE:LOCKED :

قفل دستگاه شما فعال میباشد و اجازه و دسترسی برای اعمال تغییرات را ندارید.

3- RMM STATE:NORMAL :

قفل دستگاه شما غیر فعال میباشد و اجازه و دسترسی برای اعمال تغییرات را دارید.

 

فهرست مطالب