بیلد نامبر build number در گوشی هایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند به معنی شماره ساخت سیستم عامل گوشی است. از آنجایی که گوشی های اندرویدی در دنیا طرفداران بسیاری دارد، در بازه های زمانی مختلف نسخه جدیدی از آن برای رفع نیازهای کاربران این سیستم عامل عرضه می شود.

بیلدنامبر چیست؟ نحوه تشخیص بیلد نامبر گوشی

Buildnumber بیلدنامبر گوشی ترکیبی از حرف و عدد است که در واقع نشان دهنده شماره ساخت سیستم عامل در گوشی های اندرویدی است. این شماره در مناطق مختلف جهان متفاوت می باشد. یعنی هر کشوری کد مخصوص خود را دارد. برای آپدیت کردن سیستم عامل گوشی و نصب کاستوم رام روی گوشی موبایل و آنلاک کردن آن به بیلدنامبر گوشی نیاز است.

همان طور که گفته شد این شماره در مناطق مختلف باهم یکسان نبوده و متفاوت است. و با استفاده از آن می توان اطلاعات دقیقی از گوشی به دست آورد. بنابراین می تواند روی چند گوشی ورژن اندروید یکسانی نصب باشد ولی شماره ساخت آنها باهم متفاوت باشد.

برای انجام چه کاری باید از بیلدنامبر گوشی مطلع شویم؟

در فرآیند تعمیر یا تغییر  موبایل برای انجام یک سری تغییرات نرم افزاری کاربر نیاز دارد تا از بیلدنامبر گوشی اطلاع داشته باشد. این کار باعث می شود تا در حین انجام کار با خطای کمتری مواجه شود. در زیر به موارد رایجی که برای انجام آن به build number  نیاز است را آورده ایم.

  • نصب رام روی گوشی
  • روت کردن دستگاه
  • برای نصب فایل کامبینیشن (Combination)
  • نصب کاستوم ریکاوری
  • تغییر منطقه
  • استفاده از فایل های آنلاک
  • آپدیت دستگاه
  • دانگرید دستگاه

تشخیص بیلد نامبر گوشی سامسونگ :

 برای تشخیص بیلدنامبر گوشی سامسونگ، در ابتدا وارد قسمت تنظیمات گوشی شده و با اسکرول کردن وارد بخش About Device (درباره تلفن) شوید.

 در این بخش می توانید به تمام اطلاعات نرم افزاری گوشی خود از جمله  بیلدنامبر build number دسترسی داشته باشید.  

تشخیص بیلد نامبر گوشی هواوی :

سیستم عامل اندروید در همه برندهایی که از این فریمور استفاده می کنند یکسان است. اما ممکن است تفاوت های ظاهری در منو و برخی امکانات داشته باشند. برای خواندن بیلدنامبر هواوی نیز مانند سایر گوشی ها در ابتدا باید وارد تنظیمات گوشی شوید. در قدم بعدی وارد قسمت درباره تلفن شده و اطلاعات بیلد نامبر گوشی هواوی خود را مشاهده کنید.

تشخیص بیلد نامبر گوشی شیائومی :

برای تشخیص بیلد نامبر گوشی شیائومی نیز مانند سایر گوشی ها عمل می کنیم. تنها تفاوت گوشی های شیائومی با سایر گوشی ها این است که در قسمت تنظیمات در برخی مدل ها بیلد نامبر با گزینه MIUI یکی شده است.

  1. وارد قسمت تنظیمات گوشی شوید
  2. در انتهای صفحه روی گزینه درباره تلفن ضربه بزنید
  3. در صفحه باز شده گزینه MIUI یا بیلدنامبر گوشی را پیدا کنید.

تشخیص بیلد نامبر در دستگاه های آیفون :

در گوشی آیفون و آیپد نسخه سیستم عامل IOS نصب شده روی دستگاه به این روش عمل کنید.

وارد قسمت تنظیمات گوشی خود شده و به بخش عمومی رفته، سپس در بخش درباره تلفن اطلاعات نرم افزاری دستگاه خود را مشاهده کنید.

Settings >> General >> About

.

تشخیص بیلد نامبر در دستگاه های اچ تی سی htc :

یکی از راه ها رفتن به صفحه “دانلود مود” در بوتلودر گوشی هست . برای رفتن به دانلود مود در گوشی های HTC باید : گوشی رو خاموش کنید . حال کلید ولوم پایین و پاور رو همزمان نگه دارید تا گوشی روی این حالت بالا بیاد.  در این صفحه مدل نامبر و بیلد نامبر اچ تی سی رو پیدا کنید.

برای یافتن (فقط بیلد نامبر اچ تی سی) برای گوشی هایی که رام رسمی دارند در گوشی های قدیمی تر به این مسیر بروید : Settings>About Phone>Software  و برای گوشی های جدیدتر به مسیر Settings>About>Software information>More>Build Number بروید.

اگر گوشیتون به طور صحیح بوت نمیشه بالا نمیاد یا رام کاستوم دارید و از صحت بیلد نامبر و مدل نامبر اطمینان ندارید … میتونید گوشی رو به حالت دانلود مود ببرید از طریق فست بوت و دستورات CMD بیلد نامبر رو بیابید :

Fastboot getvar all

( تمام مشخصات مورد نیاز رو بهتون میده )

Fastboot getvar version-main

(بیلد نامبر رو بهتون میده )

یا Fastboot oem readcid

(سید رو بهتون میده ) .

 

 

Azim

Share
Published by
Azim

Recent Posts

حذف کد حفاظتی نوکیا تمام مدل ها ساده،قدیمی،آندروید،جدید

بازنشانی کد امنیتی (Security Code) گوشی نوکیا، گامی ضروری برای مواقعی است که رمز عبور…

4 ماه ago

باینری binary چیست ؟

باینری binary ، بیت bit یا (SW/REV) چیست ؟ تشخیص عدد bit و binary فایل فلش…

7 ماه ago

KG State چیست ؟

KG State چیست : قفل KG State عملکردی مشابه با RMM دارد و مانع از رایت کردن…

7 ماه ago

RMM چیست ؟

RMM مخفف Advantages of Remote Monitoring and Management به معنای نظارت و مدیریت از راه دور…

7 ماه ago

OEM چیست ؟

تولیدکننده اصلی تجهیزات (انگلیسی: Original equipment manufacturer) به اختصار اوئی‌ام (OEM) اصطلاحاً شرکتی است که یک قطعه را…

7 ماه ago

دانلود نرم افزار SamFirm Tool AIO تمام نسخه ها

این صفحه نسخه جامع  بوده و ممکن است در آینده نیز آپدیت و  ورژن های…

7 ماه ago